سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون

?

 به تازگی انجمن ورباند دوچر الکترونیکر VDE برای تلویزیون های QLED سامسونگ یک گواهی صادر کرده است تحت عنوان 100 درصد حجم رنگ. زمانی که این گواهی برای یک تولید کننده تلویزیون صادر می شود، نشانگر این است که حجم رنگ با پیشرفت بالایی، تبدیل به یک روش موثر برای دقت اندازه گیری دقیق نمایش رنگ شده است.

حرید لوازم خانگی در نفیس 24 خرید تلویزون جی پلاس در سایت به صورت آنلاین می باشد.

حجم رنگ چیست؟

حجم رنگ یک استاندارد است برای نمایش رنگ ها است که نشانگر ظرفیت باز تولید رنگ در یک نمایشگر است. در واقع حجم رنگ یک معیار است که تضمین می کند تصاویر با همان کیفیت رنگی که تولید شده اند، به نمایش در می آیند. به هر اندازه که میزان حجم رنگ بالاتر باشد، محدوده رنگ هم با وضوح بیشتری به نمایش در می آید.

در بازار محصولات خانگی تلویزیون هایی وجود دارند که از لحاظ حجم رنگ کاملا مورد تایید قرار گرفته اند، تلویزیون های QLED سامسونگ نیز از این دسته محصولات می باشند که قادرند حجم وسیعی از رنگ های خاص را نشان دهند مخصوصا در صفحاتی با کیفیت HDR که که از روشنایی و وضوح تصویر بالایی برخوردارند.

استاندارد حجم رنگ و تماشای تصاویر با رنگ واقعی

تا اینجا حدودی با مفهوم حجم رنگ آشنا شده اید، اما لازم است دلیل مطابقت حجم رنگ و QLED ها را بدانید. در داخل تلویزیون های سامسونگ یکسری نقاط کوانتومی فلزی هستند که به صورت کاملا ظریف و پراکنده، رنگ هایی تولید می کنند که از نظر بیننده کاملا حقیقی به نظر می رسد. این صفحات رنگی، تعداد سایه ها و رنگ هایی که در یک تلویزیون نشان داده می شود را مشخص می کند.

این هماهنگی موجب می شود تلویزیون های QLED به طور تمام و کامل میزان حجم رنگ را نشان دهد. این استاندارد کمک میکند که تمام رنگ ها به شکلی دقیق و زیبا با وضوح و روشنی بالا بر روی صفحه نمایش شما روشن تر به نظر برسند.

استاندارد حجم رنگ و تماشای تصاویر با رنگ واقعی?

 

حجم رنگ در تلویزیون های 4K

تلویزیون های 4K در واقع نام دیگر تلویزیون های UHD می باشد که از کیفیت بالایی برخوردارند. تعداد پیکسل ها در این تلویزیون به قدری بالا می باشد که تصاویر را با وضوح بالاتر و به شکل کاملا واقعی نشان می دهند. پیش از اینکه تلویزیون های 4K با صد در صد حجم رنگ هماهنگ شوند، صفحه نمایش شما کمی لکه و رنگ دارد. زمانی که این حجم رنگ به خوبی صورت گیرد رنگ ها با وضوح و واقعیت بالاتری نمایان خواهند شد، در نتیجه شما تصاویر فیلم و سریال و بازی ها را با وضوح و کیفیت بهتری تماشا خواهید کرد.

اهمیت حجم رنگ در HDR

قطعا این را میدانید که کیفیت HDR موجب می شود عمق رنگ سیاه، و نهایت روشنی رنگ سفید، به درستی بر روی صفحه نمایش قرار گیرند. در تلویزیون های QLED سامسونگ، HDR بین 1500 تا 2000 می باشد. حجم رنگ، در HDR کمک می کند رنگ ها با یک وضوح و سطح روشنایی بالایی که حتی تصورش را هم نمی کنید نمایان شوند.

منبع

?